مرحبا بك في ووكسس.هوكسس Welcome to wooxs.hooxs

سجل عضـويتك المجانية معنا وتـعرف على كل جديد في هـذا الـعالم من خلال الـمواضيع الهادفة والـمثيرة كل هـذا على
www.wooxs.hooxs.com

Register your free membership with us and get to know each new in this world through the threads meaningful and exciting all at the
www.wooxs.hooxs.com



 
ووكسس wooxsالرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثقائمة الاعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 تعلم المزيد هنا عن أهم التكنلوجيا العالمية -----------المترجم بالعربية والإنجليزية --بقلم سراج العمامي

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة




تاريخ التسجيل : 01/01/1970

مُساهمةموضوع: تعلم المزيد هنا عن أهم التكنلوجيا العالمية -----------المترجم بالعربية والإنجليزية --بقلم سراج العمامي   السبت ديسمبر 11, 2010 5:23 pm

[center]
كــــــــــــــــــــل شيء عن الفيس بوك الموقع الاكثر نجاحا في العالم 




 ([ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] هو الدليل على الانترنت والشبكات الاجتماعية التي تربط الناس مع الأصدقاء وغيرهم ممن العمل والدراسة والعيش من حولهم. الناس استخدام بوك لمواكبة اصدقاء ، وتحميل عدد غير محدود من الصور والروابط والفيديو ومشاركتها ومعرفة المزيد عن الناس الذين يقابلونهم. 

بدأ موقع الإنشاء ، والتي بدأت في فبراير 2004 من قبل مارك زوكربيرج هارفارد الطلاب ، موسكوفيتش دستين وكريس هيوز ، كشبكة بدقة لجامعة هارفارد. بعد شهرين ، وسعت لتشمل غيرها من موقع اللبلاب دوري المدارس. بعد ذلك ، وشبكة الكلية نمت ببطء وبحلول نهاية عام 2004 ، بوك سجلت أكثر من مليون مستخدم. 

والباب مفتوح الآن لأي شخص لديه عنوان بريد إلكتروني صالح ، الموقع يشمل الأعضاء الصور والسير الذاتية ومصالح والرسائل ، ويمكن للأعضاء تصفح بحرية من خلال فتح ملفات تعريف. يمكن للأعضاء اختيار مستويات الشخصية الأمن لمنع الغرباء من الوصول إلى معلوماتهم الشخصية. 

منصة تمكن أي شخص ، في أي مكان ، لبناء تطبيقات الكامل الذي يمكن للأعضاء اختيار استخدام. مجموعة من التطبيقات التي تتيح تبادل الصور على الجدران كتابات على الجدران وبين في كل شيء.......


Facebook ( [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] is an online social networking directory that connects people with friends and others who work, study and live around them. People use Facebook to keep up with friends, upload an unlimited number of photos, share links and videos, and learn more about the people they meet.

Created and launched in February 2004 by Harvard students Mark Zuckerberg, Dustin Moskovitz and Chris Hughes, the site began as a network strictly for Harvard University. Two months later, the site expanded to include other Ivy League schools. After that, the college network slowly grew and by the end of 2004, Facebook had registered more than one million users.

Now open to anyone with a valid email address, the site includes members' pictures, biographies, interests and messages, and members can browse freely through open profiles. Members may choose their personal levels of security to prevent strangers from accessing their personal information.

The platform enables anyone, anywhere, to build complete applications that members can choose to use. Applications range from photo sharing to graffiti walls and everything in between.




عندما يتعلق الأمر الشبكات الاجتماعية ، وانه من الحكمة أن أطرح لكم أفضل فيس بوك هو أحدث نجم جنون الشبكات الاجتماعية على الانترنت. صور وآخر للمستخدمين معلومات عن أنفسهم والتواصل مع بعضهم البعض من خلال الملامح على الانترنت. وأطلق الموقع في عام 2004 من قبل الجامعية في جامعة هارفارد مارك زوكربيرج ، باعتبارها النسخة الإلكترونية من جامعة هارفارد بوك. (اسم يأتي من الكتب من الوجوه الجدد ، والشركات الكبرى ، وبلداتهم التي يتم توزيعها على الطلبة الجدد.) بدأ من قبل الطلاب الاتصال ، ولكن في وقت لاحق فتح خدماتها للجمهور العام. مايكروسوفت لديها اتفاق لتكون المزود الحصري لإعلانات لبوك. وتشمل باي بال المستثمرين المؤسسين والشركاء بيتر تيل أكسل.

منصة تمكن أي شخص ، في أي مكان ، لبناء تطبيقات الكامل الذي يمكن للأعضاء اختيار استخدام. مجموعة من التطبيقات التي تتيح تبادل الصور على الجدران كتابات على الجدران وبين في كل شيء.


When it comes to social networking, it's wise to put your best face forward. Facebook is the latest star of the online social networking craze. Users post photos and information about themselves and connect with one another through online profiles. The site was launched in 2004 by Harvard undergraduate Mark Zuckerberg, as an online version of the Harvard Facebook. (The name comes from books of freshmen's faces, majors, and hometowns that are distributed to incoming students.) It began by connecting students, but later opened its service to the general public. Microsoft has a deal to be the exclusive provider of advertising to Facebook. Investors include Paypal co-founder Peter Thiel and Accel Partners.




الأكثر شعبية مواقع الشبكات الاجتماعية. تأسست في عام 2004 من قبل مارك زوكربيرج ، موقع مجاني ، ويستمد من عائدات الإعلانات. اسم يأتي من مستند ورقي يصدر في كلية الجدد للمساعدة في التعرف عليها في الحرم الجامعي. باستخدام وسائل البحث ، ويمكن لأعضاء موقع فيسبوك وغيره من أعضاء "صديق" لها عن طريق إرسال دعوة لهم ، أو أنها يمكن أن تدعو الناس الى الانضمام بوك (انظر Faceslam). بوك عروض التراسل الفوري وتبادل الصور ، وبوك البريد الإلكتروني هو نظام المراسلة فقط استخدام العديد من الطلاب من أي وقت مضى. 

"الجدار" هو مساحة من الصفحة بوك عضوا آخرين بأن الرسائل إلى آخر ، وطرف ثالث دعم تطبيقات الصور والفيديو. 

النمو الهائل 

في البداية استهداف طلاب جامعة هارفارد ، وكان بوك افتتح في وقت لاحق إلى غيرها من الجامعات والمدارس الثانوية ثم. في عام 2006 ، سمح لها الجميع للانضمام وأضاف أخبار الأعلاف ميزة من شأنها أن تبث التغييرات في صفحات الأعضاء إلى جميع مستخدمي فيسبوك المحددة في شبكة من الاصدقاء. وتحولت بوك في خدمة الأخبار الاجتماعية شخصي أنه بحلول عام 2010 كان 500،000،000 الأعضاء. 

منهاج بوك 

في 2007 ، عرض برنامجه تطبيق بوك للمطورين. بحلول عام 2010 ، أكثر من نصف مليون طلب تم المتاحة للتعليم ، والأعمال التجارية والترفيه. وقد ألعاب الأكثر شعبية ، وتم إنشاؤها بوك اعتمادات لتوفير المال لقضاء الظاهري في حين لعب. انظر منهاج بوك. 

إعلان منارة الاجتماعية 

في أواخر عام 2007 ، قدم لها بوك منارة برنامج الإعلانات الاجتماعية التي المسارات أمام المستخدمين الذين يزورون مواقع المعلنين. ثم يتم استهداف الإعلانات للآخرين مشيرا الى ان صديقهم قد اشترى المنتج ، استأجرت الفيديو أو وقعت لخدمة. وأطلق النظام كما التقيد بها في البداية ولكن تغيرت في وقت لاحق إلى التقيد في. انظر موقع الشبكات الاجتماعية ، والإعلانات الاجتماعية ، والتقيد في والتقيد بها....




The most popular social networking site. Founded in 2004 by Mark Zuckerberg, the site is free and derives revenues from ads. The name comes from the paper document issued to college freshmen to help them get acquainted on campus. Using the search facilities, members can locate other Facebook members and "friend" them by sending them an invitation, or they can invite people to join Facebook (see Faceslam). Facebook offers instant messaging and photo sharing, and Facebook's e-mail is the only messaging system many students ever use.

The "Wall" is an area of a member's Facebook page that others post messages to, and third-party applications support photos and videos.

Explosive Growth

Initially targeting Harvard students, Facebook was later opened to other universities and then high schools. In 2006, it allowed everyone to join and added a News Feed feature that would broadcast changes in members' pages to all Facebook users identified in their network of friends. It turned Facebook into a personalized social news service that by 2010 had 500 million members.

Facebook Platform

In 2007, Facebook introduced its application platform to developers. By 2010, more than a half million applications were available for business, education and entertainment. Games have been the most popular, and Facebook Credits were created to provide virtual money to spend while playing. See Facebook Platform.

Beacon Social Ads

In late 2007, Facebook introduced its Beacon social advertising program, which tracks Facebook users who visit advertisers' sites. Ads are then targeted to others indicating that their friend has purchased a product, rented a video or signed up for a service. The system was launched as opt-out in the beginning but later changed to opt-in. See social networking site, social advertising, opt-in and opt-out.





بوك ليست فقط مكانا للحصول على معلومات شخصية ولكن التجارية على نحو متزايد. الباعة والمشاهير استخدام بوك لنشر معلومات عن المنتجات وجداول الأعمال.

Facebook is not only a venue for personal information but is increasingly commercial. Vendors and celebrities use Facebook to publish product information and agendas.







بوك ، وشركة ، وتدير الشركة الرائدة في مجال الشبكات الاجتماعية على شبكة الإنترنت موقع ال Facebook.com. انطلقت في البداية من الطلاب الجامعيين في جامعة هارفارد لطلاب الجامعات ، وتوسيع نطاق قريبا موقع لتشمل الخريجين في عالم الشركات ، فضلا عن طلاب المدارس الثانوية. وافتتح لعضوية أي شخص لديه عنوان بريد إلكتروني صالح في عام 2006. بوك يسعى الى محاكاة الحياة الحقيقية التي هيكلة شبكات اتصالات حول المدارس والشركات والمناطق الجغرافية. معلومات المستخدم الشخصي الكامل هو متاح فقط للمستخدمين الآخرين الذين ترتبط بطريقة أو بأخرى. ينجم عن ذلك من "الرسم البياني الاجتماعي" فيس بوك هو ما يجعل فكرة مليار دولار ، والشركة رفضت عروض شراء قيمتها ما لا يقل عن 800 مليون دولار. ميزة أخبار الأعلاف ، المثير للجدل في البداية ، ويسمح لمقدمي دفع الإعلانات إلى الجمهور المستهدف للغاية لم يسبق له مثيل في طرق ممكنة. وينعكس أيضا على قيمة الاتصالات عبر الإنترنت التي تشبه تلك الموجودة في واقع الحياة في الإعلانات المبوبة وخدمات الإقراض نظير إلى نظير. بحث شامل لجميع المستخدمين المسجلين من غير الممكن ، مما يحد من إمكانيات للرسائل الاقتحامية وغيرها من الانتهاكات. 


قرمزي أصول 

بدأت بوك في عام 2004 كنوع من دليل على الإنترنت للطلاب الجامعيين في جامعة هارفارد. وكان مارك زوكربيرج ، وهو ابن طبيب الأسنان ، القوة الدافعة وراء الشركة وشغل منصب الرئيس التنفيذي للشركة. وانضم إليه الحجرة هارفارد له ، داستن Maskovitz ، نائبا للرئيس للهندسة ، وزميل دراسة سابق آدم آنجلو ومسؤول عن التكنولوجيا. (رفع دعوى على عدد قليل من الطلاب الآخرين زوكربيرج بتهمة سرقة فكرتهم ، وحالة استغرق سنوات للعمل من خلال المحاكم.) 


وكان لا بوك محاولة زوكربيرج الأولى لمعلومات الطالب الكلي. في مشهد أعاد للاذهان ألعاب الحرب ، كان زوكربيرج اختراق أجهزة الكمبيوتر في وقت سابق في الجامعة. بدلا من تغيير درجاته ، وقال انه التحميل صور من الأشخاص الذين خضعوا لبلده "ساخنة أم لا" موقع ويب نمط دعا Facemash ، الذي دعا إلى معدل مستعرضات الصور على جاذبيتها النسبية. يتبع شهرة فورية ، وجامعة هارفرد أجهضوا على موقع في غضون ساعات ، وفقا لشركة سريعة. 


بعد أن وجه اللوم للالإختلاس الصور من سجلات الطلاب ، مجموعة زوكربيرج بالتسجيل في الموقع الذي يسمح للطلاب أنفسهم لتحميل الصور والمعلومات الشخصية. thefacebook.com استدعاؤه ، لاول مرة على 4 فبراير 2004 ، وأثبت شعبية على الفور. في غضون أشهر ، ويجري شملت الكليات الأخرى ، والمال بدأ الإعلان هزيلة فيها. 


وسجلت بوك كشركة ديلاوير في يوليو 2004. وكان زوكربيرج انتهى لتوه من سنته الثانية ، وكان لا يزال في سن المراهقة. وفقا لشركة سريعة ، في حين أن البقاء في بالو ألتو في عطلة الصيف ، واجتمع زوكربيرج نابستر أحد مؤسسي شون باركر ، الذي قدم له بيتر تيل ، مؤسس بايبال. وأصبح تيل مستثمر في وقت مبكر في فيس بوك. قرر زوكربيرج أن تأخذ بعض الوقت الخروج من دراسته لنمو المشاريع الجديدة. تجاوز بوك من مليون مستخدم بحلول نهاية العام. وكان ، لاحظت الشركة سريعة ، تدار من غرفة مستأجرة مع برامج المصدر المفتوح (الخلية). 


نموذج فريد من نوعه 

وفقا لخبراء الاقتصاد ، ورأى زوكربيرج نفسه كنوع من رسامي الخرائط في العلاقات الإنسانية. يمكن للمستخدمين بوك التواصل مع بعضها البعض نرى كيف تم توصيلها من خلال المستخدمين الآخرين ، مما أدى إلى "الرسم البياني الاجتماعي". وكان جزء من النداء بوك في التفرد به ، على الرغم من أن المشاريع في مهدها سرعان ما نمت خارج ايفي ليج. للتسجيل معها ، في وقت مبكر لاحقة المعينة المستخدمين اللازمة لتوفير عنوان بريد إلكتروني مع "ايدو" للعالم من الأوساط الأكاديمية. 


وسعت في وقت لاحق بوك عضويتها لتشمل طلاب المدارس الثانوية والعاملين في الشركات الكبيرة معينة. وكان الهدف هو السماح الخريجين الأخيرة للحفاظ على اتصالات وفتح الأبواب أمام الجيل القادم. ويبدو أن هذه التغييرات إلى ما يزيد على الذهاب ، وكلية للمستخدمين السن فهم يريدون أن تبقى على الموقع ، الذي الأكثر استخداما على أساس يومي ، وبعد التخرج ، وكان العديد من الأقارب الأصغر سنا لا يزال في المدرسة الثانوية. 


احتضان ويب 2،0 

وأضاف بوك ميزات جديدة للبقاء ذات الصلة في العالم 2،0 ويب ، جيل من مواقع ويب تفاعلية مصممة لجعل من السهل على المستخدمين لمشاركة الفيديو ، والموسيقى ، وغيرها من محتوى الوسائط المتعددة. بحلول نهاية عام 2006 ، وقد عملت بوك خارج البرنامج الذي يسمح للمستخدمين بسهولة بوك لتبادل وصلات إلى أشرطة الفيديو والمقالات في العديد من المنشورات على الإنترنت من شركات وسائط الإعلام الجديدة والقديمة. بوك ثم دعا مئات من المطورين على كتابة برامج لتعزيز موقع الويب. في غضون شهر ، وكان عشرات من التطبيقات جذب مليون مستخدم أو أكثر. 


ليس كل والابتكارات الشركة استقبالا حسنا في البداية. تسبب في واحدة الميزة الجديدة التي أدخلت على 5 سبتمبر 2006 ، وهي كارثة علاقات عامة. وكان هذا خلاصة الأخبار التي سجلت تلقائيا التغييرات على خصوصيات المستخدمين ونشر هذه الحكايات لأصدقائهم. على الرغم من أن هذه المعلومات الوحيدة المعنية التي كانت متاحة بحرية داخل شبكات الأفراد ، واحتج العديد من جمع التلقائي والتوزيع والغازية أيضا. يعمل المبرمجون على مدار الساعة لتعزيز الضوابط الخصوصية المتصلة بالبنود أخبار الأعلاف. وقبل بضعة أشهر في وقت لاحق ، تم إضافة بعض الروابط الاعلان المدفوع في الأعلاف. 


وهناك فكرة مليار دولار زائد 

واصطف زوكربيرج بزيادة 12.7 مليون دولار في رأس المال الاستثماري من الشركاء أكسل في ربيع عام 2005 ، وفقا لمحة عن مؤسس في شركة سريعة. وأضاف جولة أخرى من التمويل في ربيع عام 2006 25 مليون دولار أخرى. والشبكات الاجتماعية على أحدث سلعة ساخنة للمستثمرين التكنولوجيا. وقد تحولت فريندستر ورد عرضا الاستحواذ 2002 من جوجل ، فقط لمشاهدة الآخرين سرقة الأضواء. في عام 2005 ، اشترت نيوز كورب ماي سبيس ل580 مليون دولار ، ذهبت إلى يوتيوب جوجل في أواخر عام 2006 في صفقة 1.5 مليار دولار. 


كان وطنا بوك سريعة النمو ليكون ثاني أكبر موقع الشبكات الاجتماعية ، وعلى الرغم من أنه كان أقل من واحد عشر قاعدة مستخدمي ماي سبيس من 100 مليون دولار. في صيف عام 2006 ، عرضت شركة ياهو ورد بين 800 مليون دولار و 1 مليار دولار لشراء فيس بوك. وكانت تقارير اعلامية فياكوم العملاقة ، وشركة قامت بمحاولة في وقت سابق بقيمة 750 مليون دولار. ومع ذلك ، زوكربيرج ، وقال للسيطرة على 30 في المئة من الاسهم ، ورفض بعناد للبيع ، والاعتقاد بأن أفضل لم يأت بعد ، ومن المرجح أن توقع أفضل حالا عندما يحين الوقت لطرح عام أولي. وأيد آخرون على مقربة من شركة تقييم متفائل له. 


وكان فيس بوك وقعت بالفعل عقدا لمدة خمس سنوات لشركة مايكروسوفت لتوفير لافتة إعلانية ، صفقة ربما تبلغ قيمتها مئات الملايين من الدولارات سنويا. كما ألقى بظلاله فريندستر ماي سبيس ، في 2006 ظهرت بوك أن يفوق معدل النمو في ماي سبيس. ومع ذلك ، واصل عدد كبير من المنافسين المحتملين على الخروج ، كل مصممة لتلائم جماهير تتراوح بين المراهقين لتجار وول ستريت. 


فتح الأبواب 

اتسعت بوك محفوظة في الأصل للطلاب الكلية ، وعضويتها في مراحل. في سبتمبر 2005 ، سمح لها أعضاء لدعوة من طلاب المدارس الثانوية في شبكاتهم. افتتح عدة أشهر في وقت لاحق لتلك القوائم مع حسابات البريد الإلكتروني في الشركات الكبيرة من الخريجين الجدد. في سبتمبر 2006 ، بعد وقت قصير من فشل أخبار الأعلاف ، وفتح بوك عضوية أي شخص لديه عنوان البريد الإلكتروني المشروعة. مع قدر من التفرد إزالتها ، وتساءل بعض المراقبين أن ما يميزه عن ماي سبيس ، العملاقة من مواقع الشبكات الاجتماعية. ودافع زوكربيرج هذه الخطوة من قبل ، مشيرا إلى أن أفراد ما زالت السيطرة على الذين يحصلون على معلوماتهم الشخصية. تم تجميع عناصر جديدة خارج المؤسسات مثل الشركات أو الكليات في 500 الشبكات الإقليمية. 


قيمة من اتصالات 

قدم نادي مؤسسة الإقراض خدمة الإقراض الند للند في فيس بوك مايو 2007. يجوز للأعضاء طلب القروض وغيرها طلبات الصندوق. في نفس الوقت تقريبا ، بدأ بتقديم الإعلانات المبوبة مجانا. وتم تعزيز قيمتها وذلك الموقع في بناء شبكة من الاتصالات ، واعضاء وضع الإعلانات يمكن أن تقرر ما إذا كان سيكون محدودا لإغلاق أنهم أصدقاء أو شبكات كاملة. وبلغت قيمة واضحة لأحد خشية من ممارسة الأعمال التجارية مع الغرباء. 


بحلول عام 2007 ، وكان فيس بوك أكثر من 20 مليون مستخدم مسجل. وقيل إن هناك بضع مئات من الموظفين والإيرادات ليكون في حدود 100 مليون دولار لهذا العام. على الرغم من أن الشركة مملوكة للقطاع الخاص والتزموا الصمت حول الشؤون المالية ، وتلميحات في وسائل الإعلام بقوة واقترح انه تحول الربح. 


المرتبة بوك كما السادس أو السابع أكبر موقع الشبكات الاجتماعية. وكان على رأس في بعض المقاييس الرئيسية ، وفقا لكومسكور ميديا متريكس إحصاءات نقلت في شركة سريعة. وقاد البلاد في تبادل الصور ، والقدرة في قلب التحدي 2،0 ويب. في 2007 ، وقعت الشركة مع كومكاست لإنتاج البث الشبكي يسمى "يوميات بوك" ، بناء على الفيديو ساهمت من قبل المستخدمين. تضخم عضوية الانفتاح على الجمهور لفات العضوية وتحول التركيبة السكانية بعيدا عن الحشد كلية السن. والمثير للاهتمام ، أكثر من ربع المستخدمين خارج الولايات المتحدة. 


الرئيسية المنافسون 

شركة ماي سبيس ؛ المتحدة على الانترنت ، وشركة ؛ يوتيوب ، شركة ، شركة ياهو ، غوغل ، كريغسليست ، المؤتمر الوطني العراقي ؛. فريندستر ، وشركة 


لمزيد من القراءة 

"مزايدة فيس بوك ما زال مستمرا ، قد تذهب وحدها ،" مراسل أون لاين ، 23 سبتمبر 2006 ، ص 10-11. 

"القيمة الدفترية ، القيمة الاسمية ،" الإيكونوميست ، 21 يوليو 2007 ، ص 66. 

ديلاني ، كيفن ياء ، بوكمان ريبيكا وروبرت جوث ألف "، بوك ، ركوب اتجاها ويب ، يداعب الصفقة الكبيرة الأموال ،" وول ستريت جورنال ، إد الشرقية ، 21 سبتمبر 2006 ، ص 1A. 

ديمبسي ، جون ، "كومكاست قد' الوجه ، 'جديد" فارايتي يوميا ، 7 فبراير 2007 ، ص 5. 

"مؤسس بوك يعتذر في اللوحة الخصوصية" InternetWeek ، 8 سبتمبر 2006. 

"فيس بوك منهاج تصعد مع الشركاء المطور 65 وتطبيقات 85 فيس بوك" ، لاسلكية أخبار ، 25 مايو 2007. 

"شارك عدد الأسهم وصله بوك" ، مراسل أون لاين ، 4 نوفمبر 2006 ، ص 19 ، 22. 

فوكس ، جستن ، "كنت من بين أصدقاء" ، تايم ، 16 يوليو 2007 ، ص 57. 

"سيتم فتح الموقع السابق للطلاب لأخرى ،" هانسل ، شاول ، نيويورك تايمز ، 12 سبتمبر 2006 ، ص إلى C8. 

Klaasen ، الدير ، "هذا 23 عاما) انتهت التعرق جوجل ؛ بوك مارك زوكربيرج يقدم شيئا Doesn't البحث -- التوزيع ،" عصر الدعاية والإعلان ، 9 يوليو 2007 ، ص 1. 

اسي ، سارة ، "فيس بوك يتعلم من تحسس لها :" بيزنس ويك أون لاين ، 8 سبتمبر 2006. 

------، "فيس بوك : فتح أبواب أوسع ،" اسبوع الاعمال التجارية على الانترنت ، 12 سبتمبر 2006. 

ليفي ، ستيفن ، "فيس بوك يكبر ،" تايم ، 20 أغسطس 2007. 

Liedtke ، مايكل ، "إنشاء أو بيع؟ الأعلى الدولار المبيعات بوز معضلة لأصحاب المشاريع الإنترنت ،" غراند رابيدز برس ، 3 مارس 2007 ، ص B6 و. 

ماك آرثر ، وكيث ، "للحصول على العلامات التجارية الكبرى ، وهو نوع مختلف من وجها لوجه ،" غلوب وميل (تورنتو) ، 28 أبريل 2007 ، ص . B3. 

McGirt ، إلين ، "هاكر. التسرب. الرئيس التنفيذي لشركة" فاست كومباني ، مايو 2007 ، ص 74. 

موريسي ، بريان ، "فيس بوك يعطي الوجه الجديد للإعلانات عبر الإنترنت ،" Brandweek ، 2 أكتوبر 2006 ، ص 11. 

------، "مايكروسوفت لوضع الإعلانات على فيسبوك ،" أون لاين [أدويك] ، 23 أغسطس 2006. 

Rosenbush ، ستيف ، "فيس بوك لتغيير ثروات" أسبوع الأعمال التجارية عبر الإنترنت ، 1 نوفمبر 2006. 

أندرو روس سوركين ، "هل خففت قواعد اللباس ، ولكن المراودة كثيفة ،" نيويورك تايمز ، 10 نوفمبر 2006 ، ص . C6. 

حجر ، براد ، "فيس بوك للعرض الإعلانات المبوبة مجانا على الانترنت ،" نيويورك تايمز ، 11 مايو 2007 ، ص c3. 

فحجاء ، Vauhini ، "فيس بوك يحصل على المساعدة من أصدقائها ،" وول ستريت جورنال ، 22 يونيو 2007 ، ص B1. 

وارن ، يامين ، وVauhini فارا ، "ميزات بوك جديد لديها أعضاء في ضجة ،" وول ستريت جورنال ، 7 سبتمبر 2006 ، ص B1. 

وولف ، دانيال ، "فيس بوك يضيف إلى ف ف القروض لموقع شبكة" بانكر الاميركية أيار / مايو ، 29 ، 2007 ، ص 17. 

-- فريدريك انجرام...



Facebook, Inc., runs a leading social networking web site, Facebook.com. Initially launched by undergraduates at Harvard University for college students, the site was soon expanded to include alumni in the corporate world as well as high school students. Membership was opened to anyone with a valid e-mail address in 2006. Facebook seeks to emulate real-life connections by structuring networks around schools, corporations, and geographic regions. A user's full profile information is available only to other users who are somehow connected. The resulting "social graph" is what makes Facebook a billion-dollar idea; the company has turned down acquisition offers worth at least $800 million. A news feed feature, controversial at first, allows sponsors to push ads to highly targeted audiences in ways never before possible. The value of online connections that imitate those in real life is also reflected in classified advertising and peer-to-peer lending services. Global searches of all registered users are not possible, limiting the possibilities for SPAM and other abuses.


Crimson Origins

Facebook began in 2004 as a kind of online directory for undergraduates at Harvard University. Mark Zuckerberg, the son of a dentist, was the driving force behind the company and served as its CEO. He was joined by his Harvard roommate, Dustin Maskovitz, as vice president of engineering, and former schoolmate Adam D'Angelo as chief technology officer. (A handful of other students sued Zuckerberg for allegedly stealing their idea; the case took years to work through the courts.)


Facebook was not Zuckerberg's first attempt to aggregate student information. In a scene reminiscent of War Games, Zuckerberg had earlier hacked into the university's computers. Instead of changing his grades, he downloaded pictures of undergraduates for his own "Hot or Not" style web site called Facemash, which invited browsers to rate the photos on their relative attractiveness. Instant notoriety followed, and Harvard pulled the plug on the site within hours, according to Fast Company.


After being censured for purloining images from the student records, Zuckerberg set up a site that allowed the students themselves to upload their photos and personal information. Called thefacebook.com, it debuted on February 4, 2004, and proved instantly popular. Within months, other colleges were being included, and advertising money began to trickle in.


Facebook was registered as a Delaware corporation in July 2004. Zuckerberg had just finished his sophomore year and was a still a teenager. According to Fast Company, while staying in Palo Alto on summer vacation, Zuckerberg met Napster cofounder Sean Parker, who introduced him to Peter Thiel, the founder of PayPal. Thiel became an early investor in Facebook. Zuckerberg decided to take some time off from his studies to grow the new enterprise. Facebook exceeded one million users by the end of the year. It was, noted Fast Company, being run from rented rooms with open source (MySQL) software.


A Unique Model

According to the Economist, Zuckerberg saw himself as a kind of cartographer of human relationships. Facebook users communicating with each other could see how they were connected through other users, resulting in a "social graph." Part of Facebook's appeal was its exclusivity, although the budding enterprise soon grew beyond the Ivy League. To register with it, early users needed to provide an e-mail address with the ".edu" suffix designated for the world of academia.


Facebook later broadened its membership to include high school students and employees of certain large corporations. The aim was to allow recent alumni to maintain their connections and open the doors to the next generation. These changes seemed to go over well; the college age users understood wanting to remain on the site, which most used on a daily basis, after graduation, and many had younger relatives still in high school.


Embracing Web 2.0

Facebook added new features to stay relevant in the Web 2.0 world, the generation of interactive web sites designed to make it easy for users to share video, music, and other multimedia content. By the end of 2006, Facebook had worked out a program that allowed Facebook users easily to share links to videos and articles in the online publications of numerous new and old media companies. Facebook then invited hundreds of developers to write programs to enhance the web site. Within a month, a dozen of the applications had attracted a million users or more.


Not all the company's innovations were well received at first. One new feature introduced on September 5, 2006, caused a public relations debacle. This was a news feed that automatically registered changes on users' profiles and disseminated these tidbits to their friends. Although this involved only information that was freely available within individuals' networks, many protested the automatic gathering and distribution as too invasive. Programmers worked around the clock to strengthen privacy controls related to news feed items. A couple of months later, some paid advertising links were added into the feeds.


A Billion-Dollar-Plus Idea

Zuckerberg lined up $12.7 million in venture capital from Accel Partners in the spring of 2005, according to a profile of the founder in Fast Company. Another round of funding in the spring of 2006 added another $25 million. Social networks were the latest hot commodity for tech investors. Friendster had reportedly turned down a 2002 buyout offer from Google, only to watch others steal the spotlight. In 2005, News Corp. bought MySpace for $580 million; YouTube went to Google in late 2006 in a $1.5 billion deal.


Fast-growing Facebook was reckoned to be the second largest social networking site, although it had less than one-tenth the user base of MySpace's 100 million. In the summer of 2006, Yahoo! Inc. reportedly offered between $800 million and $1 billion to acquire Facebook. Media giant Viacom, Inc., had made an earlier bid worth $750 million. However, Zuckerberg, said to control 30 percent of shares, stubbornly refused to sell, believing the best was yet to come and likely expecting to fare better when the time came for an initial public offering. Others close to the company supported his optimistic assessment.


Facebook had already signed a five-year deal for Microsoft Corp. to supply banner advertising, a deal possibly worth hundreds of millions of dollars per year. Just as MySpace had overshadowed Friendster, in 2006 Facebook appeared to be outpacing MySpace's rate of growth. Nevertheless, a slew of potential competitors continued to emerge, each tailored to audiences ranging from teenagers to Wall Street traders.


Opening the Gates

Originally reserved for college students, Facebook widened its membership in stages. In September 2005, it allowed members to invite high school students into their networks. Several months later it opened the rolls to those with e-mail accounts at large employers of recent graduates. In September 2006, shortly after the news feed fiasco, Facebook opened membership to anyone with a legitimate e-mail address. With a measure of exclusivity removed, some observers wondered what would differentiate it from MySpace, the giant of social networking sites. Zuckerberg defended the move by pointing out that individual members still had control over who had access to their personal information. New members outside of institutions such as corporations or colleges were grouped into 500 regional networks.


The Value of Connections

Lending Club Corporation introduced a peer-to-peer lending service for Facebook in May 2007. It allowed members to request loans and fund others' requests. Around the same time, it began offering free classified advertising. Their value was enhanced by the site's built-in network of connections; members placing ads could decide whether they would be limited to close friends or entire networks. The value was obvious to anyone leery of conducting business with strangers.


By 2007, Facebook had more than 20 million registered users. There were a couple of hundred employees and revenues were said to be in the neighborhood of $100 million for the year. Though the privately owned company was tight-lipped about finances, hints in the media strongly suggested it was turning a profit.


Facebook ranked as the sixth or seventh largest social networking site. It was on top in some key metrics, according to comScore Media Metrix statistics quoted in Fast Company. It led the country in photo sharing, a capability at the heart of the Web 2.0 challenge. In 2007 the company signed up with Comcast to produce a webcast called the "Facebook Diaries," based on video contributed by users. Opening membership to the general public swelled the membership rolls and shifted the demographics away from the college age crowd. Interestingly, more than one-quarter of users were outside the United States.


Principal Competitors

MySpace Inc.; United Online, Inc.; YouTube, Inc.; Yahoo! Inc.; Google Inc.; craigslist, inc.; Friendster, Inc.


Further Reading

"Bidding for Facebook Continues; May Go It Alone," Online Reporter, September 23, 2006, pp. 10-11.

"Book Value; Face Value," Economist, July 21, 2007, p. 66.

Delaney, Kevin J., Rebecca Buckman, and Robert A. Guth, "Facebook, Riding a Web Trend, Flirts with Big-Money Deal," Wall Street Journal, Eastern ed., September 21, 2006, p. 1A.

Dempsey, John, "Comcast Has a New 'Face,'" Daily Variety, February 7, 2007, p. 5.

"Facebook Founder Apologizes in Privacy Flap," InternetWeek, September 8, 2006.

"Facebook Platform Ramps Up with 65 Developer Partners and 85 Applications for Facebook," Wireless News, May 25, 2007.

"Facebook Shares Share Link," Online Reporter, November 4, 2006, pp. 19, 22.

Fox, Justin, "You're Among Friends," Time, July 16, 2007, p. 57.

Hansell, Saul, "Site Previously for Students Will Be Opened to Others," New York Times, September 12, 2006, p. C8.

Klaasen, Abbey, "This 23-Year-Old Has Google Sweating; Mark Zuckerberg's Facebook Offers Something Search Doesn't--Distribution," Advertising Age, July 9, 2007, p. 1.

Lacy, Sara, "Facebook Learns from Its Fumble," Business Week Online, September 8, 2006.

------, "Facebook: Opening the Doors Wider," Business Week Online, September 12, 2006.

Levy, Steven, "Facebook Grows Up," Time, August 20, 2007.

Liedtke, Michael, "Build or Sell? Top-Dollar Sales Pose Dilemma for Internet Entrepreneurs," Grand Rapids Press, March 3, 2007, p. B6.

McArthur, Keith, "For Big Brands, a Different Kind of Face Time," Globe & Mail (Toronto), April 28, 2007, p. B3.

McGirt, Ellen, "Hacker. Dropout. CEO," Fast Company, May 2007, p. 74.

Morrissey, Brian, "Facebook Gives New Face to Online Ads," Brandweek, October 2, 2006, p. 11.

------, "Microsoft to Place Ads on Facebook," Adweek Online, August 23, 2006.

Rosenbush, Steve, "Facebook's Changing Fortunes," Business Week Online, November 1, 2006.

Sorkin, Andrew Ross, "The Dress Code Is Relaxed, but the Courting Is Intense," New York Times, November 10, 2006, p. C6.

Stone, Brad, "Facebook to Offer Free Classified Ads Online," New York Times, May 11, 2007, p. C3.

Vara, Vauhini, "Facebook Gets Help from Its Friends," Wall Street Journal, June 22, 2007, p. B1.

Warren, Jamin, and Vara Vauhini, "New Facebook Features Have Members in an Uproar," Wall Street Journal, September 7, 2006, p. B1.

Wolfe, Daniel, "Facebook Adds P-to-P Loans to Networking Site," American Banker, May 29, 2007, p. 17.

— Frederick C. Ingram






كيف كان الناس على اتصال مع بعضهم البعض قبل بوك؟ ماذا فعلوا؟ كتابة رسالة بريد إلكتروني؟ كيف passé. موقع الشبكات الاجتماعية ، التي تأسست في عام 2004 ، والآن هو موقع إنترنت رقم (6) ورقم (1) موقع لنشر الصور. وهناك أكثر من 60 مليون مستخدم مسجل للموقع. وفي العام الماضي ، عرضت ياهو 1 مليار دولار لشراء فيس بوك ، ولكن الفريق التنفيذي رفضنا ذلك. عيد ميلاد سعيد لمؤسس فيس بوك مارك زوكربيرج ، الذي سيكمل عامه 24 اليوم.







How were people in touch with each other before Facebook? What did they do? Write an email? How passé. The social networking site, which was founded in 2004, is now the No. 6 Internet site and the No. 1 site for posting photos. There are more than 60 million registered users of the site. Last year, Yahoo! offered $1 billion to buy Facebook, but the executive team turned it down. Happy birthday to Facebook founder Mark Zuckerberg, who turns 24 today.




بوك هو إحدى خدمات الشبكة الاجتماعية والموقع التي بدأت في فبراير 2004 التي يتم تشغيلها ومملوكة للقطاع الخاص من قبل بوك ، وشركة [1] واعتبارا من يوليو 2010 بوك لديها اكثر من 500 مليون مستخدم نشط ، [6] [7] [ن 1] عدد المشاركين قد خلق صورة شخصية ، إضافة المستخدمين الآخرين كأصدقاء وتبادل الرسائل ، بما في ذلك الإخطارات التلقائي عند تحديث صفحته الشخصية. بالإضافة إلى ذلك ، يمكن للمستخدمين الانضمام المشتركة مجموعات المستخدمين الفائدة ، والتي نظمتها المدرسة ، مكان العمل ، أو كلية ، أو غيرها من الخصائص. اسم خدمة ينبع من الاسم الدارج للكتاب تعطى للطلاب في بداية العام الدراسي من قبل الإدارات الجامعية في الولايات المتحدة بقصد مساعدة الطلاب للتعرف على بعضهما البعض بشكل أفضل. بوك يسمح لأي شخص الذي تعلن نفسها لتكون على الأقل 13 سنة لتصبح مستخدما مسجلا في الموقع.

تأسست بوك التي زوكربيرج مارك مع غرفهم كليته وزميله في علوم الحاسب الآلي طلاب إدواردو سافرين ، موسكوفيتش دستين وكريس هيوز. [8] كان محدودا في البداية عضوية الموقع من قبل المؤسسين للطلاب في جامعة هارفارد ، ولكن تم تمديده ليشمل الكليات الأخرى في منطقة بوسطن والجامعة اللبلاب ، وجامعة ستانفورد. واضافت تدريجيا الدعم للطلبة في الجامعات المختلفة الأخرى قبل فتح لطلاب المدارس الثانوية ، وأخيرا ، إلى أي شخص تتراوح أعمارهم بين 13 وأكثر.

وضعت دراسة يناير 2009 Compete.com بوك والشبكة الاجتماعية الأكثر استخداما من قبل المستخدمين في جميع أنحاء العالم النشطين شهريا ، تليها ماي سبيس. [9] مجلة انترتينمنت ويكلي وضعه على لنهاية العقد ، على "أفضل من" قائمة ، وقال : "كيف على الارض ونحن لم ساق يكسيس لدينا ، وتذكر أعياد الميلاد تعاوننا العمال ، وعلة أصدقائنا ، وتلعب لعبة مثير من قبل Scrabulous بوك؟" [10] تقديرات Quantcast بوك و135100000 الزوار شهريا فريدة من نوعها في الولايات المتحدة. [11]



Facebook is a social network service and website launched in February 2004 that is operated and privately owned by Facebook, Inc.[1] As of July 2010 Facebook has more than 500 million active users,[6][7][N 1] Users may create a personal profile, add other users as friends and exchange messages, including automatic notifications when they update their profile. Additionally, users may join common interest user groups, organized by workplace, school, or college, or other characteristics. The name of the service stems from the colloquial name for the book given to students at the start of the academic year by university administrations in the US with the intention of helping students to get to know each other better. Facebook allows anyone who declares themselves to be at least 13 years old to become a registered user of the website.

Facebook was founded by Mark Zuckerberg with his college roommates and fellow computer science students Eduardo Saverin, Dustin Moskovitz and Chris Hughes.[8] The website's membership was initially limited by the founders to Harvard students, but was expanded to other colleges in the Boston area, the Ivy League, and Stanford University. It gradually added support for students at various other universities before opening to high school students, and, finally, to anyone aged 13 and over.

A January 2009 Compete.com study ranked Facebook as the most used social network by worldwide monthly active users, followed by MySpace.[9] Entertainment Weekly put it on its end-of-the-decade "best-of" list, saying, "How on earth did we stalk our exes, remember our co-workers' birthdays, bug our friends, and play a rousing game of Scrabulous before Facebook?"[10] Quantcast estimates Facebook has 135.1 million monthly unique U.S. visitors.[11]




صاحب فكرة الفيس 



مارك زوكربيرج المشترك إنشاؤها بوك في غرفته في السكن الجامعي في جامعة هارفارد. 

ولتحقيق ذلك ، اخترق زوكربيرج في المناطق المحمية من شبكة الكمبيوتر في جامعة هارفارد ، ونسخ المنازل 'معرف المهجع خاصة الصور. لم هارفارد في ذلك الوقت لم يكن لديك طالب "فيس بوك" (دليل مع الصور والمعلومات الأساسية). جذب الزوار وFacemash 450 22000 صورة وجهات النظر في الساعات الأربع الأولى على الانترنت. [13] [14] 

وأحيل الموقع بسرعة إلى عدة ملقمات مجموعة الحرم الجامعي قائمة ، ولكن تم إغلاقها بعد بضعة أيام من قبل إدارة جامعة هارفارد. واتهم زوكربيرج من قبل الإدارة مع خرق للأمن ، وانتهاك حقوق التأليف والنشر ، وانتهاك الخصوصية الفردية ، وتواجه الطرد. في نهاية المطاف ، ومع ذلك ، أسقطت التهم. [15] زوكربيرج الموسع بشأن هذا المشروع الأولي الذي فصل دراسي من خلال خلق أداة الدراسة الاجتماعية قدما لتاريخ الفن النهائي ، عن طريق تحميل الصور 500 اغسطسي إلى موقع على شبكة الانترنت ، مع صورة واحدة لكل صفحة جنبا الى جنب مع قسم التعليق. [14] وفتح موقع ما يصل إلى زملائه ، وبدأ الناس تقاسم ملاحظاتهم. 

الفصل الدراسي التالي ، بدأت زوكربيرج كتابة رمز لموقع جديد في يناير 2004. أطلق زوكربيرج كان مصدر إلهام ، وقال : من مقال افتتاحي في وهارفارد قرمزي عن الحادث Facemash. [16] وفي 4 فبراير 2004 ، "Thefacebook" ، الموجود أصلا في thefacebook.com. [17] 

بعد ستة أيام من إطلاق الموقع ، اتهم ثلاثة من كبار السن في جامعة هارفارد ، كاميرون Winklevoss ، Winklevoss تايلر ، وديفيا نارندرا ، زوكربيرج من مضللة عمدا لهم بالاعتقاد انه سيساعد على بناء شبكة اجتماعية HarvardConnection.com دعا ، في حين انه كان يستخدم بدلا من ذلك إلى أفكارهم بناء منتج منافس. [18] وشكا ثلاثة إلى قرمزي هارفارد ، والصحيفة بدأت تحقيقا. الثلاثة في وقت لاحق قدمت دعوى قضائية ضد زوكربيرج ، وتسوية في وقت لاحق. [19] 

في البداية كان مقتصرا العضوية للطلاب من كلية هارفارد ، وكان مسجل في غضون الشهر الأول ، أكثر من نصف السكان الجامعية في جامعة هارفارد في الخدمة. [20] إدواردو سافرين (جوانب الأعمال التجارية) ، دستين موسكوفيتش (مبرمج) ، أندرو ماكولوم (الرسم الفنان) ، وكريس هيوز سرعان ما انضمت زوكربيرج للمساعدة في تعزيز الموقع. في مارس 2004 ، وسعت بوك للستانفورد وكولومبيا وييل. [21] وافتتح قريبا إلى مدارس أخرى الجامعة اللبلاب ، جامعة بوسطن ، جامعة نيويورك ، معهد ماساتشوستس للتكنولوجيا ، ومعظم الجامعات تدريجيا في كندا والولايات المتحدة. [22] [23] 

أدرجت بوك في صيف عام 2004 ، ومنظم شون باركر ، الذي كان بشكل غير رسمي تقديم المشورة زوكربيرج ، أصبح رئيس الشركة. [24] وفي يونيو 2004 ، أمام نقل قاعدة عملياتها إلى بالو ألتو ، كاليفورنيا. [21] وتلقت أول استثمار له في وقت لاحق من هذا الشهر بال تيل بيتر المؤسسين وانخفض [25] الشركة ان من اسمها بعد شراء اسم نطاق facebook.com في عام 2005 عن 200000 $. [26] 
مجموع عدد المستخدمين النشطين [ن 1] (بالملايين) تاريخ المستخدمين في وقت لاحق يوم النمو الشهري [ن 2] 
26 أغسطس 2008 100 [27] 1665 178.38 ٪ 
8 أبريل 2009 200 [28] 225 13.33 ٪ 
15 سبتمبر 2009 300 [29] 150 10 ٪ 
5 فبراير 2010 400 [30] 143 6.99 ٪ 
21 يوليو 2010 500 [6] 166 4.52 ٪ 
-- 600 143 (الجارية) -- 


بوك أطلقت نسخة المدرسة الثانوية في سبتمبر 2005 ، الذي دعا زوكربيرج الخطوة المنطقية التالية. [31] وفي ذلك الوقت ، حسب شبكات المدارس الثانوية دعوة للانضمام. [32] في وقت لاحق الأهلية بوك توسيع عضوية لموظفي العديد من الشركات ، بما في ذلك شركة آبل وشركة مايكروسوفت. [33] بوك ثم افتتح في 26 سبتمبر 2006 ، على الجميع من تتراوح أعمارهم 13 وما فوق مع عنوان بريد إلكتروني صالح. [34] [35] 

يوم 24 أكتوبر 2007 ، أعلنت شركة مايكروسوفت أنها اشترت حصة 1.6 ٪ من بوك لل240 مليون دولار ، مما بوك بقيمة إجمالية ضمني نحو 15 مليار دولار. شراء [36] مايكروسوفت وشملت حقوق لوضع الإعلانات الدولية على الفيس بوك. [37] في أكتوبر 2008 ، بوك اعلنت انها ستقيم مقرها الدولي في دبلن ، ايرلندا [38] ، وفي سبتمبر 2009 ، وقال بوك انه قد تحول التدفق النقدي الإيجابي للمرة الأولى. [39] وفي نوفمبر 2010 ، على أساس SecondMarket شركة ، وتبادل للحصول على حصة من الشركات التي يملكها القطاع الخاص ، وكان بوك قيمة 41 مليار دولار (تجاوز يباي قليلا) ، وأصبح ثالث أكبر شركة الامريكية على الانترنت بعد غوغل وأمازون. [40] 

زيادة حركة المرور إلى بوك باطراد بعد عام 2009. وزار أكثر الناس بوك من جوجل للأسبوع المنتهي في 13 مارس 2010. [41] بوك أصبح أيضا شبكة الأعلى الاجتماعية عبر ثمانية أسواق الفردية في آسيا والفلبين واستراليا واندونيسيا وماليزيا وسنغافورة ونيوزيلندا وهونغ كونغ وفيتنام ، في حين ماركات أخرى أمر المناصب العليا في بعض الأسواق ، بما في ذلك اوكت جوجل للوحدات في الهند ، Mixi.jp في اليابان ، CyWorld في كوريا الجنوبية ، وياهو! 'ق Wretch.cc في تايوان...



Mark Zuckerberg co-created Facebook in his Harvard dorm room.

To accomplish this, Zuckerberg hacked into the protected areas of Harvard's computer network, and copied the houses' private dormitory ID images. Harvard at that time did not have a student "facebook" (a directory with photos and basic information). Facemash attracted 450 visitors and 22,000 photo-views in its first four hours online.[13][14]

The site was quickly forwarded to several campus group list-servers, but was shut down a few days later by the Harvard administration. Zuckerberg was charged by the administration with breach of security, violating copyrights, and violating individual privacy, and faced expulsion. Ultimately, however, the charges were dropped.[15] Zuckerberg expanded on this initial project that semester by creating a social study tool ahead of an art history final, by uploading 500 Augustan images to a website, with one image per page along with a comment section.[14] He opened the site up to his classmates, and people started sharing their notes.

The following semester, Zuckerberg began writing code for a new website in January 2004. He was inspired, he said, by an editorial in The Harvard Crimson about the Facemash incident.[16] On February 4, 2004, Zuckerberg launched "Thefacebook", originally located at thefacebook.com.[17]

Six days after the site launched, three Harvard seniors, Cameron Winklevoss, Tyler Winklevoss, and Divya Narendra, accused Zuckerberg of intentionally misleading them into believing he would help them build a social network called HarvardConnection.com, while he was instead using their ideas to build a competing product.[18] The three complained to the Harvard Crimson, and the newspaper began an investigation. The three later filed a lawsuit against Zuckerberg, subsequently settling.[19]

Membership was initially restricted to students of Harvard College, and within the first month, more than half the undergraduate population at Harvard was registered on the service.[20] Eduardo Saverin (business aspects), Dustin Moskovitz (programmer), Andrew McCollum (graphic artist), and Chris Hughes soon joined Zuckerberg to help promote the website. In March 2004, Facebook expanded to Stanford, Columbia, and Yale.[21] It soon opened to the other Ivy League schools, Boston University, New York University, MIT, and gradually most universities in Canada and the United States.[22][23]

Facebook incorporated in the summer of 2004, and the entrepreneur Sean Parker, who had been informally advising Zuckerberg, became the company's president.[24] In June 2004, Facebook moved its base of operations to Palo Alto, California.[21] It received its first investment later that month from PayPal co-founder Peter Thiel.[25] The company dropped The from its name after purchasing the domain name facebook.com in 2005 for $200,000.[26]
Total active users[N 1] (in millions)Date    Users    Days later    Monthly growth[N 2]
August 26, 2008    100[27]    1,665    178.38%
April 8, 2009    200[28]    225    13.33%
September 15, 2009    300[29]    150    10%
February 5, 2010    400[30]    143    6.99%
July 21, 2010    500[6]    166    4.52%
—    600    143 (ongoing)    —


Facebook launched a high school version in September 2005, which Zuckerberg called the next logical step.[31] At that time, high school networks required an invitation to join.[32] Facebook later expanded membership eligibility to employees of several companies, including Apple Inc. and Microsoft.[33] Facebook was then opened on September 26, 2006, to everyone of ages 13 and older with a valid email address.[34][35]

On October 24, 2007, Microsoft announced that it had purchased a 1.6% share of Facebook for $240 million, giving Facebook a total implied value of around $15 billion.[36] Microsoft's purchase included rights to place international ads on Facebook.[37] In October 2008, Facebook announced that it would set up its international headquarters in Dublin, Ireland.[38] In September 2009, Facebook said that it had turned cash flow positive for the first time.[39] In November 2010, based on SecondMarket Inc., an exchange for share of privately held companies, Facebook value was $41 billion (surpassing EBay's slightly), and it became the third-largest US Web Company after Google and Amazon.[40]

Traffic to Facebook increased steadily after 2009. More people visited Facebook than Google for the week ending March 13, 2010.[41] Facebook also became the top social network across eight individual markets in Asia—the Philippines, Australia, Indonesia, Malaysia, Singapore, New Zealand, Hong Kong and Vietnam, while other brands commanded the top positions in certain markets, including Google-owned Orkut in India, Mixi.jp in Japan, CyWorld in South Korea, and Yahoo!’s Wretch.cc in Taiwan


خلاف حدث

وقد اجتمع بوك مع بعض الجدل. تم حظر وبشكل متقطع في عدة بلدان منها باكستان ، [42] سوريا ، [43] جمهورية الصين الشعبية ، [44] فيتنام ، [45] إيران ، [46] أوزبكستان [47] ، وبنغلا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
تعلم المزيد هنا عن أهم التكنلوجيا العالمية -----------المترجم بالعربية والإنجليزية --بقلم سراج العمامي
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: التكنولوجــــيا The Technology :: أجهزة الحواسيب والانترنت The Computers and Internet-
انتقل الى: